Projekty
Prevence duševního zdraví v inkluzivním prostředí
Období realizace
1.9.2023 – 31.1.2024
Financuje
Cíl projektu
Cílem projektu je samostatnost a udržitelnost v oblasti prevence duševního zdraví, prevence rizikových jevů, dále diagnostiky a intervence na úrovni školy ve spolupráci s žáky, pedagogy, zřizovateli, rodinou a komunitou. Usilujeme o rozvoj edukačního procesu u pedagogů, dětí, žáků, studentů, zákonných zástupců a zřizovatelů zaměřených na rizikové chování s ohledem na inkluzivní trendy ve vzdělávání se zaměřením na klíčové kompetence důležité pro život. Aktivity se výrazně zaměřují na žáky, pedagogy, rodiče či zákonné zástupce a pečující osoby žáků a dále na zřizovatele školských zařízení. Školu a sociální prostředí dětí, žáků a studentů vnímáme jako živý organismus, který je ovlivňovaný komunitou tvořenou zřizovateli a veřejností, proto je pro nás důležité pozitivně ovlivňovat i tyto subjekty, posilovat resilienci a duševní zdraví.
Cílová skupina
Místní komunita – rodiny, děti; Mateřské, základní a střední školy – děti a žáci, pedagogičtí pracovníci, nepedagogičtí pracovníci, zákonní zástupci dětí a žáků; Zřizovatelé školských zařízení – starostové a zastupitelstvo obcí a měst; Vysoké školy – studenti pedagogických oborů; Školská zařízení – pedagogicko psychologické poradny, střediska výchovné péče, rodinná centra
Celková dotace
140 000 Kč
Prevence duševního zdraví v inkluzivním prostředí II
Období realizace
1.2.2024 – 31.11.2024
Financuje
Cíl projektu
Projekt ,,Prevence duševního zdraví v inkluzivním prostředí II,, je zaměřený na edukační a preventivní činnosti v rámci Jihomoravského kraje. Cílem projektu je samostatnost a udržitelnost v oblasti prevence duševního zdraví, prevence rizikových jevů, dále diagnostiky a intervence na úrovni školských zařízení ve spolupráci s žáky, studenty, pedagogy, zřizovateli, rodinou a komunitou. Usilujeme o rozvoj inkluzivního edukačního procesu u pedagogů, dětí, žáků, studentů, zákonných zástupců a zřizovatelů zaměřených na rizikové chování s ohledem na inkluzivní trendy ve vzdělávání se zaměřením na klíčové kompetence důležité pro život. Aktivity se výrazně zaměřují na žáky, pedagogy, rodiče či zákonné zástupce a pečující osoby žáků a dále na zřizovatele školských zařízení. Školská zařízení a sociální prostředí dětí, žáků a studentů vnímáme jako živý organismus, který je ovlivňovaný komunitou tvořenou zřizovateli a veřejností, proto je pro nás důležité pozitivně ovlivňovat i tyto subjekty, posilovat resilienci a duševní zdraví.
Cílová skupina
Místní komunita – rodiny, děti; Mateřské, základní a střední školy – děti a žáci, pedagogičtí pracovníci, nepedagogičtí pracovníci, zákonní zástupci dětí a žáků; Zřizovatelé školských zařízení – starostové a zastupitelstvo obcí a měst; Vysoké školy – studenti pedagogických oborů; Školská zařízení – pedagogicko psychologické poradny, střediska výchovné péče, rodinná centra
Celková dotace
400 000 Kč
Audit zdravá a bezpečná škola – pilotní studie
Období realizace
1.5.2024 – 31.6.2025
Financuje
Cíl projektu
Audit zdravé a bezpečné školy si klade za cíl identifikovat příležitosti ke zlepšení a tím vytvářet prostředí, kde jsou naplňovány zájmy a potřeby dítěte a vztahy, které ho obklopují jsou respektující a na partnerské úrovni.
Smyslem auditu je nastolení pozitivního přístupu ke vzdělávání a výchově dětí/žáků/studentů nejen ve škole, ale i v rodině a celé komunitě. Důležitá je tedy spolupráce základních subjektů, kterými je rodina-škola-zřizovatel. Identifikované příležitosti ke zlepšení by měly být, co nejdříve naplněny a hlavně získané informace, dovednosti a znalosti by měly mít udržitelný charakter i v případě změn ve všech úrovních.
Důležitou součástí jsou nejen samy děti, ale především dospělí, kteří svým působením vývoj dítěte ovlivňují. Je tedy potřeba v rámci vytváření zdravé a bezpečné školy myslet i na jejich rozvoj a potřeby, tak aby byly pro své žáky příkladem a dokázali do výchovně-vzdělávacího procesu aplikovat prvky moderní pedagogiky a inkluzivního vzdělávání.
Základem účinné prevence je vytvoření pozitivní, otevřené a inkluzivní organizační kultury, v níž je bezpečnost dětí na prvním místě. Tuto kulturu by mělo vést vedení a zaměstnanci na všech úrovních by ji měli bezvýhradně podporovat a podporovat, zřizovatel a vedení obce/města a měla by takovou kulturou být ovlivňována i samotná komunita.
Celý audit bude rozdělen do tří barevných oblastí. Všechny oblasti se navzájem prolínají, ale pro lepší přehlednost a evaluaci došlo k jejich diferenciaci.
Cílová skupina
Mateřské, základní a střední školy – děti a žáci, pedagogičtí pracovníci, nepedagogičtí pracovníci, zákonní zástupci dětí a žáků; Zřizovatelé školských zařízení – starostové a zastupitelstvo obcí a měst
Celková dotace
400 000 Kč