nás

Centrum školní podpory DaMi-E

Usilujeme o rozvoj edukačního procesu u pedagogů, dětí, žáků, studentů, zákonných zástupců a zřizovatelů zaměřených na rizikové jevy s ohledem na inkluzivní trendy ve vzdělávání.

Za Centrem školní podpory DaMi-E z.s., stojí PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D. a PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D. Centrum vzniklo v roce 2018 a od roku 2023 má podobu spolku.

Cílem Centra školní podpory DaMi-E je podpořit fungování všech subjektů ve školském systému a to na veškerých jeho úrovních. Hlavním cílem Centra školní podpory je samostatnost a udržitelnost v oblasti duševního zdraví, prevence, diagnostiky a intervence na úrovni školských zařízení ve spolupráci s žáky, pedagogy, zřizovateli, rodinou, komplexní komunitou a externími odborníky. Usilujeme rozvoj edukačního procesu u pedagogů, dětí, žáků, studentů, zákonných zástupců a zřizovatelů zaměřených na rizikové jevy s ohledem na inkluzivní trendy ve vzdělávání.

Služby Centra se výrazně zaměřují na děti, žáky, pedagogy, rodiče či zákonné zástupce a pečující osoby žáků. Dále také na zřizovatele školských zařízení. Školu Centrum školní podpory vnímá jako živý organismus, který je ovlivňovaný komunitou tvořenou zřizovateli a veřejností, proto je vysoce důležité pozitivně ovlivňovat i tyto subjekty, které na ni působí z dlouhodobého hlediska a z vnějšího prostoru.

V Centru se snaží o co nejvyšší odbornost pedagogů. Velkou výhodou Centra školní podpory DaMi-E je fakt, že není statické. Odborníci z Centra pracují výhradně na půdě školských zařízení. Během školního roku se tak odborníci z Centra dostávají do desítek až stovek školských zařízení, pracují se stovkami pedagogů a zákonných zástupců a jejich práce se dotýká tisíců dětí, žáků a studentů. Díky tomu se setkávají s velkou škálou externích odborníků, spolupracují tak např. s krajskými metodiky prevence, odborem sociálně právní ochrany dětí, policií České republiky a dalšími odbornými institucemi. Během tohoto edukačního putování po školách mají možnost pojmout velké množství dobré, ale špatné praxe, vytěžit z toho efektivní edukač postupy a metody a předávat dál získané know-how ve školách, kde nejsou preventivní a intervenč strategie ještě na takové úrovni, nebo se škola s konkrétním problémem ještě nesetkala a v praxi neví, jak započít efektivní prevenci, kvalitní diagnostiku a smysluplnou intervenci.

Náš tým

Představení členů týmu a jejich odbornosti

PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D.

Vystudovala magisterský obor speciální pedagogika, se zaměřením na etopedii a psychopedii. Specializaci si rozšířila o specifické poruchy učení a učitelství prvního stupně. Doktorské tituly získala na katedře speciální a inkluzivní pedagogiky Masarykovy univerzity.

Od roku 2012 se věnuje v praxi dětem a mladistvým s poruchami chování a emocí, zabývá se problematikou specifických poruch učení a chování, dále se věnuje problematice závislostí, dynamice školních kolektivů, poradenství a intervenci v prostředí školských zařízení.

Působí jako vysokoškolský pedagog na Slezské univerzitě, externě spolupracuje s Masarykovou univerzitou. Výzkumnou činnost zaměřuje na poradenství a prevenci na základních školách.

Je součástí autorského týmu odborného časopisu Poradce ředitelky mateřské školy.

PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.

Vystudovala sociální práci a speciální andragogiku na Masarykově univerzitě. Doktorský titul získala na katedře speciální a inkluzivní pedagogiky Masarykovy univerzity.

Externě spolupracuje s Institutem výzkumu inkluzivního vzdělávání a katedrou tělesné výchovy a výchovy ke zdraví na Masarykově univerzitě.

V rámci projektu MAP III – plánování ORP Bystřice nad Pernštejnem se věnuje podpoře pedagogů v oblasti inkluze a práci s třídními kolektivy.

Zajímá se o témata vztahů v třídních kolektivech, podporu pedagogů, rodičů a dětí, dále závislostnímu chování u osob s postižením.