Prevence

Umožňuje vytvářet bezpečné, pozitivně laděné prostředí, jež napomáhá k naplňování duševního zdraví a edukačního procesu.

Obě máme dlouholeté zkušenosti s primární prevencí (všeobecná, selektivní a indikovaná). Prevenci považujeme za velmi důležitý aspekt. Zároveň je mnohem snazší z dlouhodobého hlediska působit preventivně, než řešit následky a to významně i po finanční stránce.

Našim cílem je v rámci primární prevence zapojit především pedagogy a rodiče, kteří jsou s dětmi v každodenním kontaktu, tak, aby svým chováním a slovy dokázali preventivně působit na děti a žáky. Avšak pokud dojde k nějaké neočekávané situaci související s rizikovými jevy, musejí být schopni adekvátně reagovat, vytvořit plán následné práce, a nebo včas zavolat externího odborníka.

Aktivity
Z

Všeobecná primární prevence

Z

Selektivní primární prevence

Z

Indikovaná primární prevence

Z

Podpora učitelů v realizaci primární prevence

Z

Předávání know-how, tak aby byli pedagogové schopni reagovat na situace ve třídách

Z

Zapojení rodičů do primární prevence a jejich další vzdělávání v této oblasti

Z

Zapojení komunity do primární prevence a jejich další vzdělávání v této oblasti

Z

Zapojení zřizovatelů do podpory primární prevence ve školách

Z

Tvorba preventivních programů na všechny oblasti rizikových jevů a chování

Z

Tvorba selektivních programů primární prevence

Z

Tvorba programu indikované primární prevence

Z

Poradenství v oblasti primární prevence

Z

Metodická činnost školské primární prevence

Diagnostika

Hlavním smyslem je vyhledávat, identifikovat a diagnostikovat sociálně patologické jevy a rizikové chování.

Tato oblast plynule navazuje na prevenci. Hlavním smyslem je vstupovat do tříd a školských kolektivů (pedagogický sbor, třída, skupina, vedení školy) napomáhat vyhledávat, identifikovat a diagnostikovat sociálně patologické jevy a rizikové chování. Důležitou oblastí je diagnostika vztahové dynamiky, která v rámci třídy a školy (např. i vztahy mezi pedagogy a rodiči) může ovlivňovat celý edukační proces a duševní zdraví. Pouze pokud je kvalitně a odborně stanovena diagnoza je možné nastavit efektivní a funkční intervenční strategie.

Aktivity
Z

Diagnostika třídních kolektivů formou zážitkové pedagogiky

Z

Diagnostika školských kolektivů

Z

Rozhovory, focus group s pedagogickým sborem na různá témata spojená se vztahovou dynamikou

Z

Odborné a kvalifikované diagnostické metody a nástroje pro oblast rizikových a sociálně patologických jevů, a rizikového chování

Z

Diagnostika s externími odborníky (psycholog, psychiatr, klinický logoped aj.)

Z

Odborná diagnostika poruch chování a emocí u dětí a mladistvých

Z

Odborná diagnostika specifických poruch učení

Z

Depistáž speciálně pedagogických jevů ve školním prostředí

Z

Hospitační činnost v rámci edukačního procesu.

Intervence

Ve chvíli, kdy se ve škole objeví problém, můžeme ve spolupráci s pedagogickým sborem pomoci s jeho řešením.

Ve chvíli, kdy se ve škole objeví problém a je buď z naší strany, nebo ze strany školy (ideálně) identifikován, tak můžeme pomoci v řešení problému, ale opět s maximálním zapojením pedagogického sboru, tak abychom zajistily určitou míru udržitelnosti napraveného stavu /nebo zmírnění problému/. Jde nám zejména o udržitelnost. V rámci intervence považujeme za velmi důležité zapojit i další zainteresované subjekty v edukačním procesu – žáky, rodiče, zákonné zástupce a dle vážnosti situace i zřizovatele a další.

Aktivity
Z

Intervenční strategie v oblasti kolektivů s narušenou vztahovou dynamikou

Z

Řešení šikany – práce se třídou, pedagogickým sborem, rodiči, obětí i agresorem (v přenesené formě)

Z

Podpora v rámci řešení jiných rizikových jevů

Z

Tvorba intervenčních programů a plánů

Z

Tvorba krizových plánů školám

Z

Krizová intervence žákům, rodičům a pedagogům

Z

Metodická činnost v rámci edukačního procesu

Z

Didaktická činnost v rámci edukačního procesu

Vzdělávání

Zaměřujeme se na předávání know-how při řešení rizikového chování, sociálně patologických jevů a dalších fenoménů.

V rámci vzdělávání pedagogů, rodičů, dětí, žáků, studentů, zřizovatelů a komunity se zaměřujeme především na to, aby naše kurzy či semináře byly individualizované a odpovídaly na poptávku ze strany klientů. Naším cílem není předávat jenom teoretický background, ale především se zaměřujeme na předávání know-how při řešení rizikového chování, sociálně patologických jevů a dalších fenoménů s ním spojených. Další činností spadající do této oblasti je psaní knihy pro školní metodiky prevence a vydávání tematických zpráv v médiích, výzkumná činnost, studie a publikace odborných článků.

Aktivity
Z

Semináře a kurzy pro pedagogy

Z

Speciální pedagogika

Z

Adiktologie

Z

Prevence

Z

Odborná kniha pro školní metodiky prevence

Z

Tématické zprávy, aktuality v médiích

Z

Semináře a kurzy pro zřizovatele (jak podpořit pedagogy, ředitele, co dělat, když se škola dostane do krizové situace ve vztahu k rizikovému chování).

Z

Semináře pro veřejnost na různá témata spojená s primární prevencí a rizikovým chováním.

Z

Autorská činnost v oblasti speciální pedagogiky, adiktologie a primární prevence rizikového chování.

Poradenství

Poskytujeme podporu pro zřizovatele, rodiče, žáky, studenty, pedagogy a další, kterých se proces edukace dotýká.

Hlavním záměrem je poskytovat podporu ve chvílích, kdy si školské zmíněné subjekty neví rady, nejsou si jistí, jak dále postupovat a potřebují situaci zkonzultovat s někým z třetí strany. Zejména se jedná o zřizovatele, rodiče žáků, žáky, studenty, pedagogy a další, kterých se proces edukace dotýká.

Aktivity
Z

Poradenství a mentoring pro pedagogy, rodiče, děti, žáky a studenty.

Z

Podpora ŠPP a pedagogických odborníků v ŠPP

Z

Podpora žáků

Z

Podpora pedagogů

Z

Podpora zřizovatelů

Z

Provázení edukačním procesem

Z

Podpora studentů

Z

Účast ve správních řízeních

Z

Kulaté stoly

Z

Případové konference

Pedagogika volného času

Zaměřujeme se na předávání know-how při řešení rizikového chování, sociálně patologických jevů a dalších fenoménů.

Díky dlouholeté praxi s pedagogikou volného času nabízíme i zpracování adaptačních programů pro nově vznikající školní skupiny (třídy), programy pro stmelování tříd a školních skupin po intervenčních zásazích, tvorbu preventivních pobytových programů. Realizujeme volnočasové aktivity pro školy a zařízení s tématikou pro děti, zabýváme se sensory play pro děti předškolního a mladšího školního věku, vedení dětských zájmových kroužků aj.

Aktivity
Z

Realizace volnočasových aktivit

Z

Tvorba adaptačních programů

Z

Tvorba pedagogických programů

Z

Tématické sensory play

Z

Tvorba tematického programu pro školy v přírodě, příměstské tábory a pobytové tábory

Z

Zájmové kroužky pro děti